A FIA eddig is tesztelte a csapatok első légterelőjét, méghozzá egy 50Kg terhelésnek alávetve azokat. Azonban felmerűlt a gyanu, hogy egyesek találtak kiskapukat. Ill. a McLaren feljelentette a Red Bull-t és a Ferrari-t, mondván az ő első légterelőik nem felelnek meg a FIA előírásainak. A FIA tesztelte a kérdéses elemeket, amelyek teljesen megfeleltek a FIA akkori előírásainak.
A McLaren ebbe nem tudott belenyugodni, és azzal a verzióval állt elő, hogy az említet két csapat által használt szárnyak a 50Kg-os terhelést még kibírják, azonban egy nagyobb terhelés hatására rendkívül rugalmasan elhajlanak. Vagyis a gyors kanyarokban és egyenesekben, ahol nagyobb erő hat a szárnyakra, mint 50Kg-os nyomás, ott elhajlanak, aminek köszönhetően a két rivális nagyobb sebességre tehet szert, ezáltal előnyhöz jutva.
Ferrari elsőszárny
Red Bull elsőszárny
A FIA az ügy végleges lezárása érdekében szigorított a teszten, és Monzában 100Kg-os tesztnek veti alá az első légterelőket.
Meglepő fordulat az ügyben, hogy a McLaren volt az első csapat amely előállt a bejelentéssel, miszerint az új teszt miatt módosításokat kellett eszközölniük az első légterelőkön. Természtesen hozzátették, hogy csak a biztonság kedvéért változtattak, hogy biztosan megfeleljenek az új elvárásoknak. Valamint természetesen meggyőződésük, hogy minden csapatnak módosítania kellett a szárnyakat. Elmondásuk szerint, ők ezt a változtatást kihasználva még javítani is tudtak az ezt megelőző teljesítményükön.
Ezek után felmerül a kérdés: kinek is van ill. volt nem megfelelő első légterelője? Kiváncsian várjuk, vajon mindenki átmegy-e a szigorított teszten?!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése