Újra Belgiumban!
A mezőny négy hét kihagyás után érkezett meg a szokványosnak egyáltalán nem nevezhető, Spa-Francorchamps ringre.
Út a fák között
A ring eredetileg több mint 14 km hússzú aszfaltcsíkja 1979-ben alig több mint 7 km-es hosszúságra "rövidült". Ám ezen méretével is kiemelkedik a versenysorozat többi helyszíne közül. Ez a pálya mind a versenyzők, mind pedig a Forma 1-es szurkolók egyik kedvenc pályája. Így négy hét elteltével minden lelkes szurkoló, és F1-fanatikus kiéhezve várta a belga futamot, amely nem is okozott csalódást.
A világbajnoki esélyesek, a két Red Bull pilóta, a két Mclaren pilóta valamint a Ferraris Fernando Alonso, kisebb pontkülömbséggel érkeztek meg a versenyre, mint amennyit ebben az évben a futamgyőztés tudhat magáénak. Így matematikailag, ezen verseny után akár Fernando Alonso (aki mindössze 20 pontos hátránnyal érkezett) is átvehette volna a világbajnoki tabella első helyét. Azonban ez nem így történt.
Hogy miért is?
Ahogy azt a legtöbben várták a belgiumi időjárás szokásához híven megtréfálta a versenyzőket, már rögtön a két szabadedzésen. Természetesen, ahogy az már "hagyományos" eseménynek számít, eleredt az eső. Az első szabadedzést, amelyet extrém esős körülmények bonyolítottak le, Fernando Alonso nyerte, méghozzá fölényesen.
Ez nem is olyan meglepő az elmúlt két versenyen mutatott ferraris teljesítmény alapján.
A Ferrari dominált pénteken
A szabadedzésen Hamilton és Vettel jelezte, hogy nem csak a Ferrarik vannak a pályán, azonban igáz ők sem villogtak pénteken. Ezek után a Ferrari szurkolók mondhatni jogosan várták, hogy a Ferrari begyűjti idei első, hőn áhított pole pozícióját.
A qualifikáció során azonban az időjárás ismét megtréfálta a mezőnyt, hol esett hol sütött a nap. A pálya egyik fele száraz volt, a másik pedig nedves. Mind ennek tetejében Petrov rögtön az elején falhoz vágta Renaultját, amiért meg kellett szakítani az edzést. A változó időjárási körülmények között az erőviszonyok nem borultak fel túlságosan, azonban az mindenképpen újdonságnak számít, hogy az újoncok közül ketten névszerint Timo Glock (Virgin) és Heikki Kovalainen (Lotus) bekerültek a Q2-be, a 16. és 17. helyen továbblépve.
Sorban álltak az eső előtt
A Renault szárnyalt az új F-csatornával
Látva az izgalmas pénteki és szombati napot, mindenki izgalmas versenyre számított. És a pálya nem hazuttolta meg jóhírét...
A rajtnál a pole pozíciót megszerző Webber Red Bull-ja megmakacsolta magán és csak nyögve nyelősen hagyta el az első rajtkockát, minek köszönhetően Webber rögtön a 6. helyre esett vissza. Ezt kihasználva Hamilton az élre állt, Kubica, Button, Vettel és Massa követte. Azonban az eső, amint az a rajt előtti percekben már vészesen fenyegette a pilotákat, a pálya utolsó kanyarjaiban elkezdett esni. Ennek köszönhetően az első 7 helyen haladó pilóta mind kiszélesítette az utolsó sikánt, kissé meghosszabítva ezzel a fékutat. Az első pilóta ki jól mérte fel a féktávot, az Fernando Alonso volt, pechjére, ugyanis a mögötte érkező Barrichello, tapadást elveszítve telibe találta a Ferrarit. Barrichello az ütközés miatt feladni kényszerült 300. Forma 1-es futamát, anélkül, hogy az első kört befejezte volna. Csodával határos módon a Ferrari, a hatalmas ütés ellenére, sértetlenül folytatni tudta versenyt. Alonso behajtott a box utcába egy kerékcserére, és gondolta ha már esik, akkor ő felteszi a köztes esőgumit. Valljuk meg, ez kiváló ötlet és nagy huzás volt, ill csak lett volna. Alonso könnyedén ledolgozta volna hátrányát a slicken csúszkáló riválisokkal szemben, azonban a versenyigazgató egycsapásra keresztül húzta számításait, ugyanis beküldték a Safetycar-t. Amire eltakarították a romokat, és a biztonságiautó elhagyta pályát, eltelt pár hosszú kör, az eső elált, és már slicken is használható volt a pálya. Alonso ismét meg kellett hogy látogassa a box-ot, ezuttal slick gumikért.
Hamilton haladt az élen, elkezdte növelni az előnyét, 8,6 másodperces előnyt tudott kiautozni, amikor a 16. körben Vettel a Buszmegálló sikán féktávján telibe találta Button McLaren-jét, kilyukasztva annak hűtöjét.
A póruljárt McLaren
(Vettel manővere nagy vitát váltott ki : http://www.youtube.com/watch?v=ba5SCNrVjxw )
Button feladni kényszerült a futamot, Vettel egy orrkúp csere után folytathatta a versenyt. Az egyik VB esélyes kiesett, vagyis biztossá vált hogy Button nem szerez pontot a Belga futamon. A másik 4 szereplő esélyei ezzel feljavultak. A kerékcserék eseménytelenül zajlottak, az élmenők visszatértek helyükre. Alonso és Vettel őrült felzárkozásba kezdett. Előbbi sikeresen, utóbbi kevésbé. Vettel Liuzzi-val való kakaskodás során defektet kapott, valamint ezen kivűl Button kiütéséért box utca áthajtásos büntetéssel jutalmazták.Vettel egy teljes kört ment defektes kerékkel
A 34. körben ismét leesett az eső. Az első helyezettek még elmentek a pit bejáratánál, azonban az igazi nagy esélyt Massa hagyta ki, aki a 4. helyen haladt Hamilton,Kubica és Webber mögött, azonban ő sem hajtott ki esőgumiért. Ha a Ferrari akkor kihívja Massát, akkor megnyerhették volna a versenyt, de nem így lett. Az első négy után mindenki kijött esőgumikért, van aki rögtön extrém szettet tett fel az autóra. Talán nekik lett igazuk. Későbbiekben úgy tünt, bizony kell az az esőgumi, helyenként a köztes szerelés elégtelennek bizonyult. Ennek Fernando Alonso lett a szenvedő alanya, aki tulajdonképpen senkitől nem zavartatva lekoccolta a falat. Ez az ütközés nem volt hatalmas, mint Barrichello becsapódása, azonban ezuttal nem volt szerencséje a Ferraris pilótának, hiszen eltört az egyik kerékfelfüggesztése is. Ezzel egy újabb VB esélyes búcsúzott. A kerékcserék során Webber Kubica elé ugrott, ezzel feljött a 2. helyre.
A biztonsági autó ismét a pályára hajtott, el kellett takarítani a félig pályán keresztben álló 7-es rajtszámú Ferrarit. Miután a safetycar elhagyta a pályát, az sorrend az élmenők között nem változott, azonban az esős beállításokkal rajthoz álló Rosberg azonnal megtámadta Schumachert, aki nem tudta kivédeni a támadást, így a két Mercédes helyet cserélt. A verseny végének Hamilton és Webber örülhetett a legjobban. Hamilton amellett, hogy megszerezte idei harmadik győzelmét, átvette a vezetést az összetettben a maga 182 pontjával, 3 ponttal megelőzve Webbert. Azonban mindketten egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutottak az őket üldözőkkel szemben. Az 5. helyen álló Alonso már 41 pont távolságra került a listavezető Hamiltontól.