Technikai hírek

A Ferrari Monza csomag:

  A Ferrari Monza-ba átdolgozott hátsószárnnyal érkezett. Ellentétben Belgiummal, ezen a hétvégén mindkét Ferrari pilóta azonos, alacson leszórító erővel rendelkező hátsószárnyal versenyzik. A hátsó légterelőhöz egy átdolgozott F csatorna csatlakozik, melyben kisseb az átmenő "cső" átmérője. Ez kevesebb mennyiségú, de gyorsabb légátáramlást tesz lehetőve.


Forrás "formula1.com" 

     A csapatok sokat gondolkodtak, hogy használják-e, avagy sem az F csatornát Monzában. Az eredmények alapján úgy látszik, hogy a Ferrari döntött jól, hogy átdolgozta a kérdéses elemet. (Alonso-é a pole)

2010.09.11

Renault is bevetette az F-csatornát,

A Belga futam alkalmával a Renault is bevetette az F-csatornát, amely a szakemberek legnagyobb meglepetésére azonnali sikert hozott a Renault számára. Úgy tűnik, hogy ellentétben legtöbb riváliskukkal, a Renault elsőre sikeresen adoptálta a McLaren által kifejlesztett újítást. A Renault F-csatornájának kialakítása kissé eltérő a többi csapat megoldásától. Amint az képen is látható, a "csatorna" ívelten csatlakozik a hátsó szárnyhoz.

    A Renault pilótái (A Ferrari első megoldásához hasonlóan) a bal kezük használatával hozzák működésbe a rendszert.(Az olaszok már változtattak ezen, és csak úgy mint a McLarenben, a bal térd segítségével zárják el a levegő útját) 
    Szakértők szerint az F-csatorna 0,5 másodperc javulást eredményezett a Renault számára a Belga pályán. A sikert látva minden bizonnyal Monzában is bevetik az F-csatornát.

2010.08.29